Tuesday, October 4, 2011

MERANA T_____T


Assalamualaikum w.b.t kawan2  :'(


~Siti Hajar Binti Abdul Jalil aka ajay sakit mulut :'( ~

Pernah x dalam hidup kowunk kener ulser lidah?. Alah, kadang-kadang orang panggil mata ikan. Bentuk dia macam luka tapi warna putih. Selalunya akan jadie kat dalam mulut. Law kat dalam mulut tue memang lah kerap jadie, tapi kali nie sekali dalam seumur hidup kener kat lidah. Kat hujung2 lidah plak tue. Kalau kener kat dalam mulut bleh ag lah nak bercakap normal, nie kat lidah. Perghhh...susah tue. Tak semener-mener pelat 's' & 'f'. Nak kawal dari sakit, so terpaksalah berpura2 pelat. Bukan lah mengada ngada nak pelat, tapi mmg kener pelatkan jugak. Sakit sesangat tue.


Makan?. Lagilah sakit. Tiap kali ader jek makanan atau minuman yang masuk mulut n terkena kat kawasan ulser tue, memang xboleh nak cakap apa lah sakitnya tue macam mana. Yang mampu hanya mengerang n kuarkan air mata sikit. Tak tahan beb. Sakit giler ulser lidah nie. Rasa macam nak demam jek. Tiap kali sakit memang jadi seram sejuk badan. Nak berkumur susah, nak makan lagilah susah. Tidor pown terganggu gak. Bangun - bangun jek dari tido mmg dah rasa sakit.

Kembali kpd normal -_-' , tgah hari tadi makan nasi kerabu. Biasenye aku mmg giler pedas sket . Bukan salah ibu mengandung ::D 'Kak,sambal nak lebih ea , maceh =) ' Haa lebih kurang la ayat aku. Tanpa disedari, suapan pertama . Maakk aaii.. T__T ' . How dare you sakit baahh.. Sambal terkena kediaman ulser tersebut.. Mmg jadi ratu Air Mata td :'( .. 

Selalunye aku paling rakus dalam acara makan plg pantas. Hahaha =D .!. Tp td aku jadi 'ayu' seket.. Yelaa kena sedar diri sedang merana tahan sakit. Kelas B.I td pun patutnye ade 0mework sediakan speech. Aku berd0a pg dan malam plus petang supaya x terkena tunjakan lecturer td. Kalau x,muka aku laa paling huduh dek menahan sakit dan semestinya mulut aku akan jd semakin senget dan pipi juga akan lebih tersorong2 (."') .

Jam 7.15 malam td,aku berlkumur2 . 'OMG ade darah T.T huaaa..hailaa kritikal betul..Nak bcakap pun kne c0ver yelaa 'saliva' bertindak pantas mngumpulkan kaum kerabatnye..Tp bile pikir balik,mgkin ade baiknye aku kne ulser hihi..Antaranye :

1)Boley mngurangkan berat badan akibat selera mkn yg da jatuh merudum . Yes2 ^^'

2)Jimat duit laa hihi ..

3)Melatih diri jd ayu seket dgn menutup mulut ketika berbicara hua3 =D (tp klu da masuk air,mulut pun da xley tutup ngee :)

p/s : Bersyukur jugak. Sbb sakit ni kan penghapus d0sa :)

Kawan2 sume,byk kan minum air oke. taataa ..!

No comments:

Post a Comment