Monday, August 22, 2011

Mencintai Adalah Kemaafan yang Tiada Penghujungnya ^_^

Assalamualaikum w.b.t ~ Dan salam 1MALAYSIA tercinta! Taarraa..~~ aku kembali jua untuk mengIMARAHkan lg bl0g aku yg xbrape nak HOT ni kann3..??kali ni aku nak citer psal ayat yg da TANG2 aku tunjuk kat atas nie -- yg aku jdkan sbgai tajuk bl0g aku kali ni..jeng3..ada mcm GENRE JIWANG x ? wuwuwuu… well,xknal maka x CINTA ! jauh di sudut hati aku ni pun ade unsur2 jiwang jgak taw..aku lyn ape lagu SALEEM ~ UKAYS ~ SPRING ~.. k aku pun bkn nak promote lagu kat sini.. so, lets TALK about L.O.V.E   ^_^’
1st of all..aku mngaku , aku bknnye layak nak ckp lebeh2 pasal cinta ni..tp xsalah kalu aku nak kongsi pe aku PHM , pe yg aku TAWU , pe yg aku RASE , pasal cinta ni.. COP!! Da name bl0g aku.. sukati aku laa kan nak b’karya psl ape..?? huhu.. Muhammad Ammar . Ni lah jantung hati aku. Pahit Manis sume dye arr.. Everyday ckp iluvu kat aku..BORING arr -_-‘ . Ye arr,aku gak yg ajar an..Gud job bebeh ! 3 thn lps tu,aku dpt lg sorg pengarang jantung . Tp xtaw ckp luv2 ni lg arr. XPE! Aku akan pstikan satu 1 nanty dye ckp ‘ Makcu,iluvu..’ fuhh..lap u too Muhammad Azfar. Taarraa~~~ Nilah anak buah aku yg aku syngi..!Even dulu ade unsur2 dengki dan cmburu tatkala mereka baru dilahirkan. Well..aku kan bongsu?HAHAHA(gelak jahat) =D BUT tu dulu keyh… ^_^

2nd,ni baru ke fasa siyes sket -_- ~ Cinta alam baya2 kite ni..aku xckp aku pr0 ke ape psl cinta ni..tp ape yg aku tawu..cinta ni 1 prsaan yg cukup indah..yg cukup m’bahagiakan..yg cukup m’ngenyangkan..yg cukup….STOP!! HAHA..aku xyah nak citer lebih2 pun korg lagi PRO punye maksud2 cinta ni..ye arr..kite kan remaja..ececeh..padahal next year aku da masuk alam 20an da..huuuhh! Agak2 an,korg stuju x dgn ayat aku merangkap TAJUK blog aku ni?? Stuju la stuju la… =P .
Bg aku an..nak cari cinta ni susah aww..xley men pakai rembat je..sarung jew..BAGI aku la..even aku pnah je dgar org yg hari ni clash,esok couple wif sumone else lak..bg aku an..giler gempak arr!!ye ar..bkn cam aku ni..wewewee..dah cukup2..Byk sbnanye punca kalau kite break-up wif ex kite..Paling popular arr aku kaji..(pergh blah ar nak kaji2 an) – besenya msty ckp psl ‘ Well,kitorg xserasi arr.clash je ar.’ Tak pun . ‘Aku boring nan dye,cuci mate lak pasni.’ Tak pun. ‘Dye uh ego sgt arr,asik2 aku je nak kne dgar ckp dye.’ Tak kurg juga. ‘Rase syg aku kat dye da b’kurangan’. K K..tutup buku,bukak cter baru. Aku tpk,ape yg xde serasinye?cop2..aku minx maaf if ape yg aku tga bebel ni mnimbulkan xpuas ati kat korg..ye arr..aku ni spe nk nilai hbgn korg..sori beb!tp aku ni ade jgak yg nak dilemparkan idea di minda…korg boley kongsi pe pndapat korg..XSALAH~ aku open minded =P .
-          Da lme kapel,break jugak..xkire ar 5thn ke,10thn ke..nape ley clash..aku xbrani ckp owhh..takut makan diri -_- ‘ .Tp aku t’egt kate2 member aku aww.. Sblum kite jmpe Mr.Right , kite msty akan jmpe Mr. Katak2 dulu sis.. And3..sblum jmpe Princess,msty jmpe Mermaid dulu..waahh3..so, clash tu normal la..bkn trend aww..~~ ade hikmah di sbalik ape yg blaku..btol ark??siapa da pnah jmpe MR.KATAK2 angkat tgn!! (aku angkat) HAHAHA.. :D
Bagi aku..give and take tu PERLU.Satu yg kite kne egt ialah>>kite dan psgn mgkin dbesarkan oleh 2 kuarge bbeza.So pmahaman tntg mne betul n mne slh,mne baik mne buruk,mne hitam mne putih,mne sodap mne pahit,mne kasar mne lmbut,mne cntik mne hodoh,confirm kite xsalu same..Tp,untuk kekal bhgia,blajar tolak ansur..btul x? Mne twu,makin SERASI J .
Salah silap,pkare normal..Tak salu kite btul..and xsalu kite SALAH..kalu kite btul2 bniat untuk hidup lame ngan dye…just forgive her/him .. lg indah kan..no need nak dendam2 xtntu psl.. ‘I can forgive,but I cannot forget’. TAPI lg mulia hati sorg insan if dia mampu untuk ‘FORGIVE n FORGET’ =) . Tp xbmakne Cannot forget TU ayat nak revenge blik,just take it sbgai lgkah bjge2 spaya kite xkn lalui lg dan take it sbgai Moral Values eewaahh ^_^ ..
Mcm da lme aku bebel…KESIMPULANnye >> kalau kite btul2 sygkan seseorg tu..terime dye seadanye J . Sokong hidup dye . Jgn melatah ble dye wat kite sakit hati. Isk3. Xpatut ! Tp…. Mencintai adalah kemaafan yg tiada penghujungnya…Take care ! GARNIER ~ Tata <3
OOPPPPSS!! Sebelum tu aku nak wish Happy Birthday yang ke-22 kepada WIRA aku nie :D
jASAmu meNANGKAP lipas untukKU amat ku Hargai <3

 Selamat hari tua! Selamat hari tua! Selamat hari tua! Selamat hari tua! HIP HIP HOOREY :D Anda memang seorang BROTHER yang cool lah beb :)

2 comments:

  1. wah...
    suke2...
    merepak sbnyak mane awk ske...
    sy suke mndengar...
    n mmbace..
    ^_^

    ReplyDelete
  2. wa...setuju gila lah hajar..^^ suka baca..:)

    ReplyDelete